Performance Culture in Maputo: Categories of Expressive Modes in the Changing of an African Urban Society
Resumo
Neste artigo descrevem-se alguns dos mais importantes padrões de mudança na cate gorização das práticas performativas na música de uma sociedade em mudança: Moçambique. São discutidas as consequências da passagem de um regime colonial para um estado independente e do estabelecimento de políticas culturais tendentes a configurar a nova nação independente. O papel da radiodifusão e das influências de géneros musicais sulafricanos são também referidos.
Texto Completo:
PDFApontamentos
- Não há apontamentos.
Copyright (c) 2018 Revista Portuguesa de Musicologia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This site is jointly supported and published by the Portuguese Society for Music Research (SPIM), the Institute of Ethnomusicology–Centre for Studies in Music and Dance (INET-MD) and the Centre for the Study of the Sociology and Aesthetics of Music (CESEM). INET-MD and CESEM are both based at the FCSH, Universidade Nova de Lisboa, Portugal, and funded by the FCT-Portuguese Foundation for Science and Technology. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.