Sumário
Editorial
Nota dos Editores | i-ii |
Editores da RPM | Resumo PDF |
Dossier Temático (revisto por pares)
Introdução: Understanding and Feeling Music and Time in Lourenço | 1-4 |
José Oliveira Martins | Resumo PDF |
Mirrors of Melancholy: Lourenço on Music and Musical Understanding | 5-34 |
Paulo C. Chagas | Resumo PDF |
The Labyrinth of the Soul: Wagner’s Musical Lament | 35-56 |
Miguel Ribeiro-Pereira | Resumo PDF |
Approaching the Analysis of Post-1945 Music: Pedagogical Considerations | 57-78 |
Miguel A. Roig-Francolí | Resumo PDF |
Nondirected Linearity and Modulatory Networks in Webern’s Op. 10/4 | 79-106 |
Daniel Moreira | Resumo PDF |
Lourenço, Transfigured Night, and Musical Writing | 107-130 |
Steven Rings | Resumo PDF |
What Was New Music: Arrigo and Bartók in Lourenço | 131-168 |
José Oliveira Martins, Jonathan Dunsby | Resumo PDF |
Recensões: Livros
Maria de São José Côrte-Real (ed.), ‘Special Issue. Music and Migration’, Migrações. Journal of the Portuguese Immigration Observatory, 7 (October 2010) | 169-176 |
Ignazio Macchiarella | Resumo PDF |
Maria do Rosário Pestana, Armando Leça e a música portuguesa, 1910-1940, introdução Salwa El-Shawan Castelo-Branco (Lisboa, Tinta-da-China, 2012) | 177-182 |
Jorge Freitas Branco | Resumo PDF |
José Alberto Sardinha, Danças populares do Corpus Christi de Penafiel (Vila Verde, Tradisom, 2012) | 183-188 |
Manuel Pedro Ferreira | Resumo PDF |
Luigi Nono, Escritos e entrevistas, editado por Paulo de Assis, prefácio de Mário Vieira de Carvalho, traduzido por Artur Morão (Porto, Casa da Música - CESEM, 2015) | 189-194 |
Bruno Monteiro | Resumo PDF |